Menţiuni importante, general valabile pentru toate tipurile de dosare
• Dosarul de alocaţie de stat poate fi depus separat, înaintea depunerii celui de indemnizaţie de creştere a copilului ori împreună cu acesta,
optând pe aceeaşi cerere, atât pentru alocaţia copilului cât şi pentru indemnizaţie/stimulent
• În situaţia în care părinţii nu sunt căsătoriţi, dar copilul a fost recunoscut, îndeplinirea condiţiilor de acordare a drepturilor se demonstrează
pe baza anchetei sociale efectuate de Serviciul de Asistenta Sociala al comunei Apahida, - str.Horea nr. 18
• Pentru persoanele care nasc în străinătate ori sunt căsătorite cu cetăţeni străini, se va completa şi declaraţia pe proprie răspundere (tip) referitoare la angajamentul de a locui pe teritoriul României
împreună cu copilul, precum şi anexa cu informaţii suplimentare UE şi actele de rezidenţă ale ambilor părinţi (din ţara unde s-a născut copilul)
• Pentru persoanele care în ultimele 12 luni anterioare naşterii au avut mai multe locuri de muncă, se ataşează la dosar adeverinţă de venit (tip) şi dovada
încetării/ suspendării activităţii
• Pentru persoanele care au venituri suplimentare, realizate pe bază de CONTRACT DE COLABORARE / PRESTĂRI SERVICII, DREPTURI DE AUTOR etc.
se vor adăuga obligatoriu următoarele acte:
- copie contract
- adeverinţă cu venitul net, defalcat pe fiecare lună în parte pt. anul anterior datei naşterii copilului (nu este tip, se redactează de către instituţia plătitoare)
- dovada încetării/ suspendării contractului
• alte acte obligatorii, după caz:
- copia certificatului de deces al unuia dintre părinţii copilului (dacă este cazul)
- copia sentinţei de divorţ (dacă este cazul)
- curatelă (dacă este cazul)
- sentinţe de încredinţare a minorului, ori sentinţe de adopţie ori de încredinţare în vederea adopţiei
- adeverinţe şcolare, de la facultate, ori doctorat (dacă este cazul)
- declaraţii notariale (dacă este cazul)
- orice alte acte pe care persoana îndreptăţită le consideră necesare în soluţionarea Dosarului
• LA DEPUNEREA DOSARELOR ESTE OBLIGATORIU SĂ SE PREZINTE PERSOANA SOLICITANTĂ ORI SOŢUL / SOŢIA ACESTUIA, ÎN CAZ CONTRAR, PERSOANA CARE DEPUNE DOSARUL TREBUIE SĂ AIBĂ ÎMPUTERNICIRE NOTARIALĂ DIN PARTEA AMBILOR PĂRINŢI!
CONFORM LEGISLAŢIEI ÎN VIGOARE, CERERILE NU POT FI PRELUATE DECÂT
ÎNSOŢITE DE
TOATE ACTELE DOVEDITOARE.
• ÎN MOMENTUL DEPUNERII ACTELOR, CERERILE / DECLARAŢIILE TIP TREBUIE SĂ CONŢINĂ SEMNĂTURILE
INDIVIDUALE ALE AMBILOR PĂRINŢI + TOATE DOCUMENTELE ÎN ORIGINAL!
• Plata alocaţiilor, indemnizaţiilor şi stimulentelor, precum şi soluţionarea cererilor este efectuată de către
AGENŢIA JUDEŢEANĂ PENTRU PLĂŢI ŞI INSPECŢIE SOCIALĂ Cluj.
• Serviciul de Asistenta Sociala din cadrul Primariei Apahida, Judetul Cluj are atribuţii de
verificare, primire, înregistrare şi transmitere periodică spre soluţionare Agenţiei a cererilor de la beneficiarii domiciliaţi pe raza comunei Apahida.
Adresa Agenţiei Judeţene pentru Plăţi şiInspecţie Socială Cluj este str. G Coşbuc, nr. 2, tel: 0264-59 27 28.
Descarca acest document in format text.
descarca document